przewierty horyzontalne

Przecisk pod drogą to mało inwazyjna metoda prac budowlanych. Coraz częściej jest wykorzystywana w wielu miejscach. Gdzie najczęściej się ją stosuje i na czym polega?

Jak przeprowadza się przecisk pod drogą?

Prowadzenie robót budowlanym w terenie zabudowanym nie zawsze jest łatwe. Wykopy mogą naruszać istniejącą infrastrukturę, przez co prace trwają dłużej i są bardziej kosztowne. Rozwiązaniem tej sytuacji jest metoda wykonywania przecisków lub przewiertów pod drogą. Polega ona na wykonaniu otworów przypominających tunel, w których umieszcza się nowe przewody lub rury. Najczęściej jest wykorzystywana do renowacji lub poprowadzenia nowej instalacji podziemnej, np. kanalizacyjnej.

Przecisk pod drogą w Warszawie, jak i w każdym innym mieście wymaga zastosowania odpowiednich sprzętów. Na początku wykonuje się tzw. otwór pilotowy. Jest on robiony pod odpowiednim katem nachylenia względem gruntu. Następnie specjalną maszyną wiertnicza powiększa się otwór i urabia grunt wewnątrz za pomocą płuczki. Pozwala to na etapie końcowym umieścić w środku rury kanalizacyjne. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań daje możliwość sterowania wykopem, bez naruszenia innych elementów zabudowy, co jest szczególnie ważne szczególnie w przypadku centrów miast.

Dlaczego warto stosować przewierty horyzontalne?

Przewierty horyzontalne to coraz częściej wykorzystywana metoda wykonywania podziemnych prac budowlanych. Najważniejsza jej zaletą jest fakt, że nie wymaga niszczenie istniejącej infrastruktury. Zmniejsza to koszty, jak również czas trwania inwestycji. Rozwiązanie jest szczególnie przydatne w dużych miastach, gdy prace są konieczne do przeprowadzenia w ruchliwej okolicy. Przewierty nie dezorganizują życia mieszkańców i umożliwiają normalne funkcjonowanie. Co ważne – sprzęt do przewiertów może być zastosowany w każdym miejscu. Dzięki temu, że możliwe jest sterowanie poprowadzonym przekopem, można ominąć inne ważne miejsca, gdzie umieszczone są inne instalacje lub przewody.

Dodaj komentarz